Meníčka.cz – jednička v obědovém businesu v Česku
Portál meníčka.cz vznikl už v roce 2003, tehdy jako velmi jednoduchý web s menu restaurací z Uherského Hradiště a okolí. Kdo by to čekal, že jednoho dne bude web známý v celé České republice.
Tehdy podobný portál nikdo jiný neprovozoval a za dobu jeho fungování prošel hned několika zásadními vylepšeními pro komfortní obsluhu administrace i frontendu. V roce 2008, kdy se objevila na trhu první konkurence s portálem LunchTime.cz, sloužila Hradišťňanům už 3. verze portálu.
Konkurence se přitom soustředila na ostatní lokality a do Uherského Hradiště se vůbec nepustila, pravděpodobně s vědomím, že by se zde špatně prosazovali, kdo ví.
Tehdejší třetí verze portálu i s ukázkou reklamní grafiky okolo.
Velký potenciál webu cítili i další podnikatelé a tak se v roce 2012 rozhodlo o prodeji portálu. Po spojení s několika silnými portály (článek na CzechCrunch.cz) stejného zaměření dodnes fungují Meníčka.cz, jako obědový agregátor a úspěšně tak konkurují indickému Zomatu.
„Když Zomato koupilo tehdejší Lunchtime, protstě vstup do Česka pokazilo. To bylo evidentní. Přesměrovali web na svůj katalog restaurací a vůbec se nestarali, že lidi byli zvyklí chodit na web právě kvůli přehledné prezentaci meníček.”
Meníčka.cz využily potenciál na trhu a stal se z nich úspěšný startup obědového businessu.
- 140 zapojených měst z celého Česka
- 3 000 aktivních restaurací a hospod
- Obrat 2 mil. Kč (2017), očekáváno 3 mil. Kč (2018) - zdroj CzechCrunch
- Denní návštěvnost 35 000 uživatelů
- 15 let v provozu
A nás hřeje, že jsme mohli být u začátku tohoto projektu. Děláme věci srdcem pro lidi, kteří mají ambiciózní plány. Proto nás vždy těší, když vznikne nápad s potenciálem, který můžeme dotáhnout v podobně úspěšný projekt.
Realizace | Cenová kat. | Web |
2003-2012 | 300 - 500 tis. Kč | www.menicka.cz |