Kulturní středisko Ostrava-Jih má web, kde prezentuje akce a prodává lístky do kina i předplatné na kurzy

V Ostravě-Jihu je KZOJ známé středisko s několika kultuními budovami a modernizovaným kinem Luna. Před nedávnem redesignovali svou vizuální identitu a zbýval už jen redesign webu.

 

    

 

Co bylo cílem projektu

  1. Usnadnění prezentace pořádaných akcí – projít všechny možnosti konfigurací akcí, navrhnout databázi a naprogramovat administraci pro snadné publikování nových akcí
  2. Vejít se do rozpočtu 200 tis. – být úsporný, protože pro předimplementační analýzu, návrh webu a vývoj webu na míru není tento rozpočet nijak zázračný
  3. Migrace domény – vtěsnat do nabídky služby pro úspěšnou migraci domény a převod URL adres redesignovaného webu, protože nechceme přijít o návštěvnost z vyhledávačů

 

Proč vývoj webu na míru

Zásadní pro rozhodnutí bylo množství konfigurací pořádaných akcí – logiku akcí prostě bylo efektivnější naprogramovat na míru než hledat hotové řešení, které nemusí fungovat stoprocentně. Nutnost rozšíření hotového modulu často pocítíte až při jeho používání a nikdo se tady nechtěl dostat do situace, kdy bychom museli dosavadní práci zahodit a hledat zcela jiné řešení.

S čím jsme se v průběhu setkali:

  • Akce mohou mít jeden nebo i několik termínů
  • Někdy je na akci pouze vývěska, jindy lze lístky na akci přímo koupit
  • Kurzy nemají žádný termín, pouze zahájení a probíhají několik měsíců
  • Akce je nutné filtrovat podle kategorie i místa konání a místo konání navíc nemusí být vždy založeno ve filtrech (třeba jarmark na zámku)
  • Akce mají různé parametry, jako slevy, prodejní místa, poznámky k ceně i prodeji, nastavení viditelnosti a informaci o vyprodaných akcích – všechny tyto informace nějak zasahují do způsobu zobrazení akcí na webu

Automatizace hromadných mailů pomocí Mailerlite s napojením na RSS

„Systém má rozesílat akce, kurzy i menu restaurace mailem“.

Jednoduché zadání, ale programovat takový rozesílač na míru a ještě kódovat HTML šablony – do rozpočtu bychom to nedostali. Tak nás napadlo využít hotový systém na hromadnout rozesílku mailů a zkusit naprogramovat automatizaci pomocí API.

To nakonec nebylo ani nutné, protože Mailerlite, už v základu nabízí automatizované maily napojené na RSS feedy (zdroj dat ve formátu XML). Stačilo si jen vhodně připravit data jako RSS.

Generuje to hezké HTML maily, má spolehlivou doručitelnost, jednoduché nastavení a klient jej může používat i pro libovolné jiné rozesílky. Pro naše potřeby téměř perfektní. Možnosti šablony i RSS jsou sice omezené, ale když se uskromníte, bude vám to stačit.

Tohle řešení používáme dodnes a usnadnilo nám to už hromadu práce. Přitom taková blbost :)

 

Realizace Doba práce Cenová kat. Web
2019 6 měsíců 200 tis. Kč kulturajih.cz

„Díky Liquid Design máme moderní flexbilní web, na který jsme pyšní. Vyšli nám ve všem vstříc a díky jejich profesionálnímu přístupu jsme vše dotáhli do úspěšného konce.“

Ladislav Mácha, Kulturní zařízení Ostrava-Jih
ladislav.macha@kulturajih.cz


Poptejte u nás podobné řešení