Uživatelské testování webů, e-shopů a mobilních aplikací
Uživatelské testování použitelnosti vám otevře dveře do světa uživatelů, jejich způsobu přemýšlení a používání vašeho webu. Odhalí konkrétní funkční i nefunkční části a přinese zcela nové nápady.
Jak testujeme – 3 varianty uživatelského testování a cena
Nízko-nákladové
(rychlé a efektivní testování)
→ 50 tis.
Testování se scénářem
(plnohodnotné dle Kruga, videonahrávky)
NEJLEPŠÍ POMĚR CENA/VÝKON
→ 100 tis.
Laboratorní/náročné
(testovací laboratoř se zrcadlem)
→ 150 tis.
Jak nastavit konfiguraci testování
Slouží k tomu vstupní konzultace, která je ZDARMA. Správný setup uživatelského testování vám na základě ní doporučíme.
Projdeme složitost vaší aplikace, zjistíme jak snadno je dosažitelná cílová skupina a vybereme ideální počet respondentů. Také se domluvíme, jak podrobné výstupy očekáváte a v jakém formátu. Podle toho stanovíme variantu a celkovou cenu uživatelského testování.
Konzultace uživatelského testování zdarma →
Jaký je postup uživatelského testování
- Příprava u klienta – na co se zaměřit, zadání, prohlídka prototypů – půldenní workshop u klienta
- Screening dotazník pro nábor respondentů dle definovaných kritérií
- Nábor respondentů (spolupráce se zadavatelem, sociální sítě, inzerce, recruiting)
- Odměny pro respondenty – (obvykle 500,- až 1000,- nebo věcný dar v podobné hodnotě)
- Pronájem testovací laboratoře (1 den pro 5-6 uživatelů)
- Příprava scénáře a pilotní test
- Exekuce uživatelského testování (příprava, cesta, provedení, diskuse) – velmi doporučujeme vaši účast při testování
- Vyhodnocení testů a příprava prezentace klientovi
- Prezentace klientovi – půldenní workshop u klienta je v ceně
Jak dlouho to trvá
- 1-2 dny; přípravná fáze s vámi - konzultace testování, prohlídka prototypu a specifikace zadání pro testování
- 1 týden; nábor respondentů - dle náročnosti cílové skupiny
- 1-2 dny; exekuce uživatelského testování
- 1 den; vyhodnocení testování a prezentace klientovi
- ...případné navazující konzultace, asistence a doporučení designera, úpravy prototypu
Celková reálná doba provedení uživatelského testování je 2-3 týdny i s obvyklými prodlevami v komunikaci s vámi a s respondenty.
Časté dotazy
– Kterou část aplikace budeme testovat?
– Budeme testovat primárně desktop nebo mobil (nebo obě varianty)?
– Jaké cílové skupiny jsou do testované části zapojené?
– Budeme testovat a vyhodnocovat každou cílovou skupinu samostatně?
– Kolik celkem respondentů bude potřeba?
– Jakou formou budeme nabírat respondenty?
– Jak snadno jsou dosažitelní a jaké motivace v náboru použijeme?
– Jak sestavíme screenengová kritéria pro nábor?
– Kde bude testování probíhat (vybavený lab, coworking/kancelář, u klienta, v terénu)?
– Budeme testovat ovládání nebo je pro nás důležité testovat obsah sdělení?
– Budeme testovat wireframy, klikatelný prototyp nebo funkční aplikaci?
– Jak připravíme výstupy z testování (prezentace, zápis issues, workshop s týmem)?
– Jak budeme jednotlivé issues řešit (workshop, agile + konzultace, design sprint/celkový redesign)?
Specializujeme se na UX webových aplikací a e-shopů 7 let
„Realizace tohoto uživatelského testování byla velmi přínosná především z toho pohledu, že vývojový a projektový tým reálně pochopili, jak přemýšlí zástupci jednotlivých cílových skupin, na které směřuje námi budovaná webová platforma. Osobní účast na samotného testování se ukázala jako zcela klíčová. A to vše bylo podpořeno bezproblémovou a profesionální spoluprací ze strany Liquid Design. Celkově s odstupem času hodnotím investované prostředky jako velmi efektivní cestu, jak zapojit externí odborníky a získat tak cennou zpětnou vazbu.“
RNDr. Martin Komenda, Ph.D., Ústav zdravotnických informací a statistiky ČRUživatelská použitelnost objednávkového procesu pro Travelking
Mentoring uživatelského testování pro e-shop s pneumatikami
Testování redesignu webu cestovní kanceláře
Uživatelské testování e-shopu MEGAKNIHY
Uživatelské testování použitelnosti pro startup na USA trhu
Rozsáhlé testování použitelnosti + kontextové rozhovory s uživateli pojišťovacích aplikací
Dvakrát měřit, jednou řezat.
Testování použitelnosti prokazatelně urychluje a zlevňuje práci.