Study in Brno – web, který spojuje 3 největší brněnské univerzity
Brněnské univerzity – VUT, MUNI a Mendelu – spojily síly, aby do Brna přivedly zahraniční studenty. A k tomu účelu jsme vytvořili web Study in Brno.
Centrální informační bod o studiu v Brně
Web navazuje na hlavní aktivity a marketingové akce, jako například studijní veletrhy, které univerzity pořádají v zahraničí. Budoucím studentům poskytují jednotné místo s důležitými informacemi o studiu v Brně ve všech fázích jejich rozhodování.
Spojili jsme síly na webu Study in Brno!
Web je určený cílovým skupinám v Asii, Africe a Jižní Americe.
Zapojené univerzity mají společný cíl – motivovat studenty, aby si vybrali vysokou školu z Evropy, a to konkrétně z Brna. K tomuto záměru se vyplatí spojit síly. Nebudovat 3 samostatné weby, když se společně můžeme postarat o jeden pořádný web.
Co jsme řešili
- Web, který bude dostupný a rychlý na všech světadílech
- Grafická identita, která bude atraktivní pro vietnamce i brazilce a přitom bude mít něco z moravské kultury
- Návrh webu, který bude mít srozumitelnou architekturu a odprezentuje všechny důležité informace
- Snadno ovladatelné CMS splňující technické parametry
Jak jsme to vyřešili
Dostupný a rychlý web na všech světadílech
- Web jsme chtěli nasadit kompletně celý na CDN od AWS, který zajistí opravdu rychlou distribuci po celém světě
- K tomu bylo potřeba udělat jej jako Static Site – to znamená, že se z našeho CMS generuje do statických HTML stránek
- Na webu je filtrace, kterou jsme zpracovali pomocí JavaScriptu, tedy tak, aby nemusel odesílat requesty na server, ale vše fungovalo v prohlížeči uživatele
Atraktivní grafická identita
- Grafickou identitu jsme přenechali zkušeným z designdilna.cz
- Identita má být atraktivní pro cílovku – Asii, Afriku a Jižní Ameriku, takže jsme provedli testování vizuální identity s uživateli
- Prostřednictvím několika otázek nám potvrdili, zda na ně vizuální identita působí přesně tak, jak jsme to naplánovali
Srozumitelný návrh webu
Vysvětlujeme to zadavatelům už několik let – že kvalitní návrh webu má rozhodující vliv na to, jestli vznikne dobrý web.
- Uspořádali jsme workshop se zástupci univerzit a dali všechny dostupné informace dohromady
- Doplnili jsme data a roztřídili informace podle důležitosti
- Vznikla informační architektura webu a vznikly wireframy, tedy model kompmetního webu, který všechno spojí do kompletního zadání pro vývojáře i editory obsahu
- Na hotovém webu jsme provedli vzdálené uživatelské testování se 4 zástupci zahraničních studentů a vzniklo bezmála 60 poznatků strukturovaných do zlepšení obsahu a zlepšení funkčnosti
Snadno ovladatelné CMS splňující technické parametry
- Abychom zajistili dostatečnou kvalitu obsahu, uspořádali jsme pro editory ze všech 3 univerzit školení
- Předali jsme best-practices v používání CMS a jak formátovat obsah na webu, aby byl přehledný a strukturálně správný
- Implementovali jsme do CMS všechny potřebné meta-atributy a sémantickou správnost výstupního kódu
Bilance
Celosvětově rychlý web s moderními technologiemi a otestovaný s cílovými skupinami.
Realizace | Doba práce | Cenová kat. | Celk. čas |
2020 | 4 měsíce | 1 mil. Kč | 700 hodin |