E-pneumatiky.cz — příprava na redesign e-shopu

Zakázka na technickou tvorbu wireframů a UX e-shopu pro E-pneumatiky.cz – významného hráče v prodeji pneumatik na českém a slovenském trhu.


Projekt E-pneumatiky.cz stál před redesignem, protože původní web nebyl responzivní. Podíl uživatelů z mobilu se stále zvyšuje, takže to byl logický krok.

ep-cz1-puvodni-web

Původní neresponzivní web, ze kterého jsme vycházeli

Příprava a začátek projektu

Přípravu můžete chápat různě. Někdy je to předimplementační analýza, jindy marketingový průzkum. Zde byla klíčové zvládnout precizně redesign uživatelského rozhraní (UI) a přispět ke zlepšení UX.

První schůzka:

  • Řekli jsme si, co je cílem práce a jakou máme představu o postupech. Každý může totiž chápat smysl práce různě.
  • Prošli jsme celý současný web a nechali jsme si vysvětlit aktuální stav webu na každé podstránce, abychom nic nepřehlédli.
  • Nacenili jsme orientační čas na práci a podrobnější rozpis činností.

Definovali jsme zadání práce takto:

“Chtěli bychom dobře zvládnutou technickou tvorbu wireframů pro 3 responzivní breakpointy a vnést do projektu tvoje zkušenosti v UX designu.”

Projekt hlídala z pohledu SEO Tereza Nováková — to abychom nenavrhli nic, co by pokazilo současné SEO e-shopu.

Průběh práce a co jsem musel vyřešit

V průběhu projektu jsem měl dojem, že jenom překresluju aktuální strukturu webu a občas změním nějaké chování. Většinou jsem vycházel z toho, že lidé jsou už nějak zvyklí e-shopy používat a zásadní věci musím dodržet — tyto poznatky jsou jinak běžnou součástí každé analýzy použitelnosti e-shopu. Víme, jak má správně fungovat filtr a víme, jak se má chovat menu i nákupní košík.

Měl jsem v průběhu trochu obavu, jestli vůbec přináším nějakou vyšší hodnotu do projektu. Jsem totiž zvyklý zkoumat větší problémy, které nemají tak jednoznačné řešení. Někdy musím ověřit funkci s uživateli, jindy hledět na mousetracking apod.

Na webech se často zabývám obsahem, důvěryhodností a přesvědčivostí. Říkal jsem si, že zahrnu do zakázky aspoň něco z této oblasti, ať má výsledek redesignu větší úspěšnost. Na starém webu nebyly mikrotexty (rozsah i obsah) úplně v pořádku, tak náprava do lepšího stavu nezabrala moc práce. Nemám sice jak změřit vliv, ale rád věřím, že to byl dobrý tah.

ep-cz2-wf1

ep-cz3-wf2

Responzivní rozhraní pro mobily a tablety

Postupně jsme se dostávali na složitější rozhraní a na ladění rozhraní pro mobily a tablety. Tam už vznikaly zajímavé diiskuse.

Nové wireframy na redesign webu pamatují na proveditelnost i pro mobily a tablety.

“Naklikaný to bylo fakt rychle. Co jsem neodhadl, bylo množství připomínek.”

Měl jsem radost z komentářů, protože šly hodně do hloubky a byly konstruktivní. Netočilo se to okolo blbostí. Konečně někdo, kdo se zajímá, proč to takhle vypadá a jaký to má důvod. Rád nad svou prací diskutuju a když se můžu podělit o know-how, tak je to prostě fajn. 

Wireframů bylo hodně

Nacenění redesignu se povedlo — 90h předpokládaného času jsem skutečně vyčerpal. Ale dost se změnil časový fond na jednotlivé úkoly. Tak třeba jsem nečekal, že wireframy budu tvořit kratší dobu, než úpravy a připomínkování, kterého bylo fakt hodně. Tohle se ale prostě stává, podstatné je u každého projektu včas a průběžně komunikovat.

Projekt jsme připravili do stavu, kde všechny obrazovky jsou hodně podrobně navržené i prokonzultované. Konkrétně v týmu s Jardou (kodér) a Terkou (SEO) byla fajn spolupráce:

Tereza Nováková

„Spolupráce s Liquid Design předčila naše očekávání. Hlavně díky tomu, že Marek reagoval někdy až obratem na naše připomínky, vždy však do druhého dne, proto celá spolupráce byla velice efektivní v krátkém čase. Snažil se nám maximálně vyhovět ve všech požadavcích, které jsme k webu měli a vždy doporučil několik možných cest. Budu se těšit na další spolupráci.“

Tereza Nováková, E-pneumatiky.cz


Čeká i váš projekt taky redesign? Pomůžeme vám.

Zkušení UX designeři →


Chcete podobné řešení? Napište nám


Zadání je často potřeba upřesnit a telefonicky je to nejrychlejší