Web SJŠ Brno je díky redesignu přitažlivější a zjednodušuje život studentům i lektorům

Státní jazykové škole v Brně jsme redesignovali web. Web jsme strategicky navrhli s lidmi, kteří jej používají nejvíce – se samotnými studenty a lektory.

Realizace Doba práce Cenová kat. Web
2016 6 měsíců 150 - 200 tis. Kč www.sjs-brno.cz

Přínosy nového webu jazykové školy

  • Rychlost a přehlednost. Dnes se studenti neztrácejí ve struktuře a najdou informace o kurzech i zkouškách s načtením stránky za 3 sekundy. To je z původních 15 jistě velká úleva – i pro vyhledávače.
  • Přihláška do kurzu i z mobilu. Zamluvit si kurz, nebo zkoušku z mobilu už není sci-fi. Nahrávají tomu i propracované přihlašovací formuláře uzpůsobené potřebám každého druhu přihlášky.
  • Moderní design s kvalitním obsahem. Studenti chtějí vědět kdo, jak a jakou metodou je bude jazyk učit. Přidali jsme k tomu moderní grafiku a zkušenosti absolventů, a ulehčili tak rozhodování dalším studentům.

Grafika webu SJŠ Brno

Vstupní problémy webu

  • Nepřehlednost webu se spoustou nesourodých informací, ve kterých se ztráceli nejen studenti, ale i lektoři.
  • Složité procesy objednávek kurzů a zkoušek, které se neobešly bez další komunikace o detailech.
  • Zdlouhavé 15 vteřinové načítání každé stránky webu. 
  • Neatraktivní vzhled a nudný obsah, který odrazoval od poptávky.

Záměr redesignu

S každým klientem se nejdřív snažíme zformulovat, jaký je vlastně cíl redesignu. V případě SJŠ to bylo:

Chceme být více vidět online a získat tak více studentů do kurzů a na zkoušky.

Naše práce je udělat všechno pro to, aby byl web vidět online a přesvědčit uživatele o tom, že SJŠ je ta pravá škola pro studium cizího jazyka.

Přesvědčit – no jo, ale jak?

Ono se snadno řekne „Udělejte to tak, ať je ten web atraktivní. No, aby lidi měli zájem o naše kurzy.”.

Ale s tím se otevírá pár klíčových otázek:

  • V čem je vlastně SJŠ lepší než jiné školy?
  • Jak se studenti rozhodují při výběru jazykovky?
  • A co o SJŠ říkají současní studenti?

Tohle jsou otázky, na které musíme umět odpovědět, abychom vytvořili úspěšný web.

Co obnášely 2 měsíce práce na návrhu webu

Pracovali jsme především na obsahové architektuře a zpřehlednění původního obrovského množství informací.

Na starém webu se vlivem postupného přidávání obsahu objevila tuna informací, které stejně nikdo nečetl. A to je problém, protože web pak přestává fungovat.

  • Prošli jsme data, jak uživatelé používají současný web a zjistili, co je zajímá.
  • Vytvořili jsme analýzu klíčových slov, abychom věděli, co lidi hledají.
  • Ptali jsme se studentů a poznali jsme, jak se rozhodují při výběru jazykovky a proč si vybrali právě SJŠ.
  • Sestavili jsme seznam vstupních stránek pro cílení ve vyhledávačích i PPC reklamu.
  • Navrhli jsme model celého webu

A vznikla tahle myšlenková mapa. Ale větší vám ji ukázat nemůžeme.

Ještě než jsme se pustili do tvorby webu

Připravený návrh webu jsme předali do rukou Jana Nováka, kterého jsme k projektu přizvali. Připravil pro SJŠ obsah pro klíčové podstránky a prodejní mikrotexty.

K dalším textům jsme škole připravili podklady, které vyplynuly z uživatelského výzkumu mezi studenty. Formulace těchto textů s našimi instrukcemi byla už na lektorech samotných.

 

Jak jsme šli na grafiku a programování

Grafický vzhled je na první pohled jednoduchý. Nejsou tam složité vizuální prvky. Ale je jich hodně. 

Celkem jsme vytvořili 12 typových obrazovek v responzivním provedení včetně zakázkového řešení formulářů. Formuláře jsme navrhli ke každému typu zkoušky zvlášť, protože vždy je potřeba odeslat trochu jiné informace.

Státni jazyková škola Brno - grafický návrh webu

Když pracujete na webu, máte ho na několik měsíců plné obrazovky.

Formuláře objednávky kurzů a zkoušek. Téměř každý měl nějakou výjimku.

Na závěr jsme pořádně zabrali

Před spuštěním webu jsme nic nepodcenili. Programování webů je pro nás už rutina až se skoro zdá, že práce postupně finišuje a zbývá celý web předat a poslat fakturu.

Ale v cíli můžete všechno vyhrát i prohrát.

Nejdůležitější úkol ve finále je zajistit, aby nový web bez problému nahradil ten starý. A to znamená opět se ponořit do dat a testování.

Čím jsme si pojistili hladké zpuštění webu

  • Nastavili jsme přesměrování URL adres na nové URL podle analýzy klíčových slov.
  • Zkontrolovali jsme on-page SEO parametry webu, jako jsou titulky a popisky.
  • Otestovali jsme formuláře a filtry u kurzů.
  • Zkontrolovali rychlost webu a nastavení serveru.
  • Nastavili jsme měření v Google Analytics, Search Console a mouse trackingu.

Dnes se může škola pochlubit rychlým procesem přihlášky do kurzu, načítáním stránek z původních 15 sekund na 3 sekundy (což byl ve skutečnosti jednoduchý úkol) a zlepšením pozic ve vyhledávačích.


Mgr. Mojmír Muzikant

„Za sebe musím říci, že se redesign hodně povedl. Hlavní devizou oproti starým stránkám je rychlost - ty staré byly opravdu pomalé. Pro mě jako administrátora je také backend mnohem přívětivější. Oceňuji také, že pokud se naskytne nějaká chyba nebo problém, vaše technická podpora se snaží vše rychle vyřešit.“

Mgr. Mojmír Muzikant

 

Chcete podobné řešení? Napište nám


Zadání je často potřeba upřesnit a telefonicky je to nejrychlejší