Sleva jak Brno – agregátor slev

Sleva jak Brno je na první pohled nekonečný a nepochybně i největší interní projekt naší firmy. Projekt, který nám dal spoustu technických i obchodních zkušeností. Ale jak to s ním vlastně bylo?

V roce 2010 jsme Slevu jak Brno založili jako slevový portál. Na vlastní platformě. Jak jsme ho po čtyřech letech provozu povýšili na srovnávač slev – agregátor jsme už zmínili na blogu

Dnes se snažíme, aby si uživatelé slevu u nás vybrali a koupili ji u partnerského portálu. A my za jeho návštěvu a nákup získali provizi.

Rok 2014 – 8 000 návštěvníků měsíčně

Portál byl závislý na mnoha faktorech, které dodnes nemůžeme ovlivnit. Akce prodávají slevové portály a ty jsou chráněny prostředníkem – majitelem affiliate programu. Ten má pro šíření slev nastavena jasná pravidla. Nikdy neovlivníme kolik, s jakou provizí a jaké slevy se na agregátoru objeví. Proto jsme se pustili do zlepšování toho, co ovlivnit můžeme.

Systematická mravenčí práce

Dostat tak mohutný portál na přední pozice ve vyhledávání a zajistit mu dostatek návštěvníků byl oříšek. Pustili jsme se do toho systematickou prací na obsahu a marketingové strategii.  Návštěvnost se postupně vyhoupla na 58 000 návštěvníků za měsíc.

Jak jsme se dostali na 6násobek návštěvníků:

  • zlepšování SEO parametrů portálu
  • inzerce PPC reklamy v Sklik i AdWords
  • pravidelná rozesílka newsletterů návštěvníkům portálu
  • produktová reklama na Facebooku

Zároveň jsme zlepšovali použitelnost agregátoru (UX). Aby uživatel vše snadno vyhledal, pohodlně si prohlédl nabídku a dozvěděl se vše, co potřebuje.

Jak vypadá agregátor slev Sleva jak Brno dnes

Možná jsme se snažili až moc

Návštěv bylo nakonec spousta, ale jen zlomek z nich přes náš srovnávač i nakoupil. A to se nelíbilo majiteli affiliate programu – Paylu a konec konců ani slevovým portálům. Protože nám platily i za prokliky bez nákupu.

Paylo si bouchlo do stolu

Aby bylo vše v rovnováze a nikdo nepřicházel o velké peníze přišlo Paylo s omezením. Každý měsíc nám snížilo hladinu PNO (podíl nákladů na obratu), kterou jsme měli dodržet, až na konečných 16 %. Ze začátku nám nebylo moc do smíchu. Začínali jsme na 25 %. A to nebylo věru málo. 

Jako když slepý vede slepého

Pro zlepšení PNO jsme potřebovali přesná data, co a v jaké fázi rozhodování u zákazníka děláme špatně. Jenomže my nejsme přímý prodejce slev. A vracíme se tím do začarovaného kruhu k Paylu, které nám k takto cennému materiálu neumožňuje přístup.

Kromě toho se v roce 2017 roztrhl pytel s krachy a prapodivnými machinacemi slevových portálů. Vzpomeňme na Slevy z hor, Nákup v akci, Kouzelného dědu, nebo houpačku s Pepou.cz. To na důvěryhodnosti slevovému byznysu nepřidalo. A nám nepomohlo ani k lepším výsledkům.

Jak jsme se dostali na 12 % PNO

  • Potvrdili jsme si hypotézy, proč lidé na web přicházejí a nenakupují – telefonickým uživatelským průzkumem. Odhalili jsme zbytečné funkce, kterým nikdo nerozuměl, špatnou kategorizaci a nesmyslné vysvětlivky u slev. A zamakali na tom.
  • Zvolili jsme ideální layout – A/B testováním. Z dvou různých uspořádání prvků v layoutu jsme podle výsledků vybrali ten efektivnější.
  • Zapracovali jsme na prezentaci partnerů – zkvalitněním profilů slevových portálů. Aby se na našem portále každý dozvěděl, který z portálů je spolehlivý a na kterého si dát raději pozor.
  • Vytvořili jsme tématické kategorie – sledováním analytických dat. Díky informacím z Google Analytics, jsme v nejvytíženější sezóně naservírovali uživatelům nejoblíbenější kategorie slev hned na home page. Tak, aby svou slevu nemuseli zdlouhavě hledat.

Jak to celé dopadlo

  • Snížili jsme PNO na 12 % – a dlouhodobě si ho udržujeme.
  • Optimalizovali jsme procesy provozu agregátoru.
  • Vytvořili jsme si vlastní systém pro měření dat.
  • Při stejném obratu jsme zvýšili zisk o desítky procent.


Chcete naše zkušenosti přenést do vašeho byznysu? Přijďte na konzultaci. Probereme, jak můžeme zlepšit i váš web.

 

Klient: vlastní projekt
Realizace: 03/2013
Služba: Webové stránky






Chcete podobné řešení? Napište nám


Zadání je často potřeba upřesnit a telefonicky je to nejrychlejší