Dobře, nechala jsem se trochu unést. Já vím. Ale co má člověk dělat, když jde na školení s názvem „Pište jako pornomagnát“? To vás zkrátka strhne. No a jaké školení bylo a co jsem si z něj odnesla?

Za vším hledej bulvár

Přiznávám, že nadpis mého článku je jen chabou kopií toho, co dnes a denně potkáváme v tisku. Nemusíme chodit ani daleko, stačí první trafika na rohu. A v ní bulvár. Jeden takový titulek nám Otto naservíroval jako inspiraci. A já ho (s)prostě opsala. Chcete slyšet, jak zněla jeho původní verze?

I Roman chce znát ten skvělý titulek

I ty Romane? (ČTK/AP)

Tak tady ji máte:

„Končící Roman Šebrle otevřeně promluvil o sexuálních orgiích na olympiádě“

Láká vás ten článek vygooglovat? Nedivím se. I já si o těch orgiích něco početla. To tajemství a napětí – to nejde jen tak přejít bez povšimnutí. Nebudeme si ale nic namlouvat, spoustu práce tu odvedl i Roman. Ale takhle dělají titulky profíci. Náležitě jimi dráždí, přehání a nezapomínají v něm na slovesa, a hlavně na emoce.

A jak řekl i Otto: „Fakta vysvětlují. Emoce prodávají“.

Aha, tak emoce!

Je to kumšt nepsat suše, jednotvárně, zplihle… Já o tom něco vím. Když jsme o emocích začali, věděla jsem, že se mě tahle část bude hodně týkat. A otevřela mi oči.

Ale kde vzít ty emoce a správně s nimi zamávat, aby i váš text usazoval na zadek a nenechal jediný kapesník suchý? Zjistěte si, pro koho píšete a poznejte jeho touhy. Pak si zabrnkáte na jeho strunu emocí. Protože už víte, po čem touží, a čemu se chce velkým obloukem vyhnout.

Čemu se toužíte vyhnout nebo přiblížit vy? Je to:

  • moc,
  • nezávislost,
  • klid,
  • úspora,
  • msta,
  • obdiv,
  • peníze,
  • nebo smrt?

Obracejte texty v prospěch lidí – plňte jejich touhy a vyvracejte ty nejhorší obavy. A dobře vám k tomu pomůžou i správně nabitá slova. Emočně. Mrkněte se, jak to jde jednoduše spojit:

„Naučte se první pomoc dřív, než bude pozdě!“ Český červený kříž

Zde nejsou emočně nabitá slova navíc třeba.

Zde nejsou emočně nabitá slova navíc třeba.

Zní lépe než strohé: „Přijďte na školení první pomoci.“ S plakátem text působí ještě naléhavěji. V tomto případě už příliš emočně nabitých slov nebylo třeba.

„Nákup nemusí být pruda! Nákup až u dveří do 90 minut.“ Rohlík.cz

Cítíte to taky? Tu volnost? Konečně nemusíte do obchodu. Nakoupíte od počítače – doma, nebo v obědové pauze z práce. Vyhnete se frontám a stresu – a ještě uspoříte čas. Už se vám taky v hlavě rýsuje, co budete dělat s ušetřeným časem?

Tahle emoční slova zmínil i Otto:

  • odhalte
  • klíč
  • šance
  • právě teď
  • jádro
  • zisk
  • využít

Každé je jinak naléhavé. Aktivujte jimi své texty a budete svým prodejům zase o kus blíž.

Pište jako „Vy“!

Když nebudete sví, nebudete pro lidi ani uvěřitelní. Každý hned prokoukne, že se prezentujete v jiném světle. Nebojte se a pište, jako byste se svým zákazníkem právě mluvili.


Protože…

Otto ví, že kdo se bojí, sere v síni.


A to je jen zlomek toho, co si můžete odnést z Ottova školení „Pište jako pornomagnát“. Mně přineslo velkou odvahu a odhodlání psát jinak. Ráda ho doporučím každému majiteli firmy, markeťákovi i začínajícímu copywriterovi, kterého potkám. A proto Ottu chválím, kudy chodím.


Markéta Rychnovská
3 roky v Liquidu mě toho spoustu naučily. Věnuji se marketingu, copywritingu a dalšímu bambilionu věcí. Dělám to, co mě opravdu baví. Když nejsem v kanceláři dobíjím baterky sportem, cestováním, s knihou nebo za šicím strojem.