NOVALJA – redesign 8letého webu cestovní kanceláře

Původní web provázel brněnskou CK Novalja už 8 let. Za 12 měsíců jsme s touto cestovkou, která od roku 1999 dýchá jen pro Chorvatsko, zvládli pořádný kus práce.

 

Redesignu webu obsahoval 20 obrazovek (desktop, tablet, mobil + design stylesheet)

Co jsme řešili na začátku redesignu

Na první pohled působil web zastarale, navíc byl vizuálně nepřehledný, informačně zmatený a nepoužitelný na mobilním telefonu. Tušili jsme, že po hlubším průzkumu webu narazíme na další zádrhely, což se i potvrdilo.

Vstupní problémy webu:

  • Dosavadní řešení webu bylo informačně nepřehledné.
  • Web prošel mnoha jednoúčelovými změnami, které dohromady vytvářely chaos.
  • Na webu se neřešila konverznost stránek.
  • Chybělo jednoznačné grafické rozlišení prvků CTA. (Call to action - výzvy k akci)
  • Web neposkytoval informace, které uživatel potřeboval. Dosavadní úpravy se neřídily uživatelskými scénáři a chyběla priorita v informacích na webu.
  • Snadnou orientaci v textu ztěžoval jeho nadbytek a až zbytečně přehnané zaměření na jejich atraktivitu pro vyhledávače, tedy na SEO.
  • Stránky se nedaly používat na mobilních zařízeních.

Při výzkumu vyšlo najevo, že v redesignu bude mít nejvyšší prioritu zlepšení informační architektury a tím i použitelnosti webu. A v neposlední řadě stanovení prodejních argumentů, které budou mít vliv na prodej zájezdů.

Původní web cestovní kanceláře Novalja.cz

Původní web cestovní kanceláře Novalja.

Co nám před redesignem stálo v cestě

Hned ze startu projektu jsme věděli, že do projektu nebudeme moci vložit vše z našich nápadů a možností, jak ho posunout kupředu. Tlačil nás čas, protože většina změn na webu se měla odehrát ještě před začátkem další sezóny.

Museli jsme si poradit s původním redakčním systémem webu, který vyvíjel externí programátor. Kromě toho kancelář používala řešení rezervačního systému na míru, které mělo také svoje programové omezení.

Jak vypadal náš návrh řešení

Celý projekt jsme si rozdělili na dvě části. První, kterou bylo nezbytné stihnout do začátku nové sezóny a druhou, na které postupně začínáme pracovat.

  1. V první vlně jsme stihli redesignovat frontend a informační architekturu webu.
  2. V nadcházejících měsících nás čekají strukturální změny v URL adresách, technická SEO optimalizace a změny ve funkčnosti redakčního systému.

První fáze redesignu a její 3 části

1. část - shromažďování dat

  • Abychom věděli, jak na tom web je, pustili jsme se do společného workshopu. Zaměřili jsme se na dosavadní stav marketingové propagace, funkční i nefunkční atributy webu a hlavně na to, o čem ještě nevíme, jestli vlastně funguje.
  • Z dosavadních znalostí o zákaznících a jejich vlastnostech jsme dokázali definovat cílovou skupinu. S reálnými zákazníky jsme poté provedli uživatelský výzkum. Tím jsme si potvrdili správnost vymezení cílové skupiny a zjistili její preference při výběru dovolené v Chorvatsku. Uživatelský výzkum nám přinesl podklady pro snadnou formulaci prodejních argumentů cestovní kanceláře.
  • Poté přišla na řadu analýza informační architektury současného webu. Rozborem dostupných dat z Google Analytics jsme určili konverzní stránky a informačně podstatné části webu. Ostatního neužitečného textu jsme se nadobro zbavili. Z analýzy také vyšlo najevo, které zařízení používají návštěvníci nejčastěji. Díky tomu jsme mohli web responzivně optimalizovat na tato klíčová zařízení.

Wireframy redesignu webu Novalja.cz

Ukázka z navržených wireframů.

2. část - návrh řešení a doporučení

  • Ve druhé fázi jsme se dali do návrhu informační architektury a wireframů. Zvládli jsme přitom ukočírovat kompromis mezi možnostmi současného redakčního systému a nezbytností zapracovat nově zjištěné skutečnosti do redesignu webu.
  • K tvorbě strategického obsahu jsme doporučili Obsahovou agenturu, která pomocí získaných informací z uživatelského výzkumu vytvořila texty.
  • Návrh webu završila tvorba nového loga. To je nyní velmi dobře použitelné na propagační materiály. Zároveň by logo mělo posílit firemní identitu. Jeho tvorby se ujal Ondřej Fendrych.

novalja logo redesign

Redesign loga Novalja na DesignPortal.cz →

Design portal

3. část - tvorba grafiky a kódování

  • V třetí fázi jsme se pustili do grafiky webu, kterou jsme navrhli pro všechna klíčová rozlišení.
  • Poté přišlo na řadu kódování celého webu a testování jeho responzivity.
  • K tomu, aby do sebe vše správně zapadlo, jsme externímu programátorovi poskytovali konzultace o implementaci grafického designu do redakčního systému. Kontrolovali jsme správnost nasazení frontendového kódu. 

Projekt je stále otevřený a my měříme jeho výkonnost a asistujeme při dalších úpravách.

V druhé fázi redesignu nás čeká výrazné zapracování na změně URL adres. V projektu se zatím nedořešilo chaoticky řešené SEO a linkbuilding, který bude vyžadovat poctivou analýzu klíčových slov a postupnou optimalizaci webu pro vyhledávače.

 

Karel Hrdina

„Po celou dobu spolupráce jsme měli přehled o tom, kam celá práce směřuje. Vždy to bylo v souladu s naší představou. Dokladem naší spokojenosti je skutečnost, že i další web, www.novalja-plavby.cz, jsme bez váhání zadali opět firmě Liquid Design s.r.o.“

Karel Hrdina, jednatel CK Novalja
Realizace Doba práce Cenová kat. Web
2017 12 měsíců 300 tis. Kč www.novalja.cz

Poptejte u nás podobné řešení